Kényelmesen is intézhetők a családtámogatási ügyek
A Magyar Államkincstár – ügyfelei kényelmét szem előtt tartva – folyamatosan azon dolgozik, hogy megkönnyítse a különféle ügyintézések menetét. A szervezet számára is világos, hogy a családtámogatási ellátásokkal kapcsolatos ügyek kiemelt fontosságúak a lakosság körében, ezért a közelmúltban kétféle kényelmi szolgáltatással is előlépett. A Magyar Államkincstár ügyfelei a családtámogatási és fogyatékossági támogatás iránti kérelmüket már elektronikus úton is benyújthatják a ww.allamkincstar.gov.hu honlapon keresztül. A kényelmi szolgáltatás azon ügyfelek részére érhető el, akik rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval.
A szolgáltatás révén a családok időt és költséget takaríthatnak meg, hiszen otthonuk kényelméből is indíthatják megújult felületen az anyasági támogatás, családi pótlék, gyermekgondozási segély (GYES), gyermeknevelési támogatás (GYET) iránti kérelmüket, amely kiegészült a fogyatékossági támogatás iránti kérelemmel. Lehetőség van azonban arra is, hogy az ügyfélkapus regisztrációval nem rendelkező ügyfelek 40 kisebb postahivatalon – kihelyezett ügyintézési pontokon – keresztül, elektronikus úton is beadják családtámogatási ellátással kapcsolatos kérelmeiket. A postahivatalok elérhetőségeiről a Magyar Államkincstár (www.allamkincstar.gov.hu), valamint a Magyar Posta (www.posta.hu) honlapja nyújt felvilágosítást.
Családtámogatási, illetve fogyatékossági támogatással kapcsolatos kérdésekben az ügyfelek a Magyar Államkincstár honlapján, illetve a Call Centeren keresztül – 06-30-344-0045; 06-70-460-9005; 06-20-881-9535; illetve helyi díjjal hívható számok – tájékozódhatnak. Személyes ügyintézés pedig továbbra is a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságian található Családtámogatási Irodákban lehetséges, melyek elérhetőségeit szintén a Kincstár honlapja tartalmazza.